kolam rohu kg Tas

kolam rohu kg Tas

Jumaat, 12 Oktober 2012

Ngail Ikan Baru Masuk Kolam

Hari Jumaat malam 12/10/12 ikan dah 5hari dalam kolam,kalau ikut perkiraan ahli2 kaki rohu ikan dah patut makan dengan ramahnya.tetapi menurut sahabat yng ngail shift pagi ikn blm mkan lagi.
aku ngan pakda nak try ngail waktu mlm lak,waktu sampai kat kolam Nun pkl 8.00mlm,ada org ngail kira2 6 orng ,kaji selidik dapati ada yang dapat 1-6 ekor sorang yang dapat banyak depa dah nagil dari petang lagi tak tau pukul brapa. dan ada yang blm dapat dah dekat 5 jam.
Aku lepak tempat yang aku rasa ada ikan kat situ (tempat selalu le)
Hasilnya 30 minit kemudian ikan dah mengena tapi........
putus tali pulak dah sampai dekat tebing dia tekejut nmpak penjauk ikn  dengan ikn dan spring mata bom wasalam.
tak lama kemudian lagi sekali ikn tarik kali ni di tengah kolam putus kali kedua spring mata bom hilang sekali lagi.
Hari ni terlupa plak nak bawa swivel  terpaksa minta dekat budak siam yang nagil kat sebelah.
Akhirnya sudah puas menunggu dapat lah naikan 2 ekor rohu yang saiz 1 kilo.Pak da malam ni jadi Bangau saja.(takdak rezeki)
Aku percaya dengan qada dan qadar bahawa rezeki aku dah tertulis bahawa dapat 2 ekor saja ikn pada mlm ini.
Isyaallah rezeki akan bertambah di lain hari.
Umpan hari ni
1.Dedak Iziban 2
2.Dedak Omega Siam 2
3.dedak cacing 888
4.Dedak N&S
5.Power N













Tiada ulasan:

Catat Ulasan